عنوان: مبانی نظری و پیشینه تحقیق تفکیک جنسیتی
فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 25
اگر چه آموزش تک جنسیتی همواره گزینه معمولی در مدارس خصوصی بوده است، اما مقررات تیتر 9 همواره برنامههای تک جنسیتی را در مدارس عمومی (دولتی) محدود ساخته اند. تاکنون برنامههای تک جنسیتی تنها در زمینههای محدودی – شامل کلاسهای آموزش مهارتهای فیزیکی، کلاسهای آموزش مسائل جنسی و گروههای سرود – وجود داشتند. (2)
در 8 میسال 2002 دفتر مدنی وزارت آموزش بخش برنامهای را صادر کرد که طبق آن تمایل وزارت به اصلاح مقررات نیز 9 به اطلاع مدارس رسید. به این ترتیب که مدارس در تعیین برنامههای آموزشی تک جنسیتی انعطاف بیشتری نشان دهند.(3)
مارگارت اسپلینگر وزیر آموزش در 9 مارس 2004 این وعده را پیگیری کرد و بخش نامة اصلاحات پیشنهادی را منتشر کرد که در آن مقررات پیشنهادی وزارت آموزش در زمینة از بین بردن منع برنامههای آموزشی تک جنسیتی طبق تیتر 9 مطرح شده بود.(4)
این وزارتخانه با توجه به اینکه برخی دانش آموزان در محیط آموزشی تک جنسیتی یادگیری بهتری دارند، درصدد برآمد اختیار بیشتری برای برگزاری برنامههای تک جنسیتی به آموزگاران بدهد.
طبق مقررات جدید، مدارس به راحتی میتوانند کلاسهای تک جنسیتی غیرحرفهای و فعالیتهای فوق برنامه تک جنسیتی را برگزار کنند. این قوانین همچنین محدودیت برگزاری برنامههای تک جنسیتی در مدارس نمونه دولتی را نیز از بین میبرند. مقررات نهایی پس از اظهارنظرهای عمومی فراوان (5) در روز چهارشنبه 25 اکتبر 2006 در دفتر ثبت فدرال قرار گرفت.(6) علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد در مقررات قبلی وجود داشت، مقررات جدید مدارس دولتی غیرحرفهای را قادر میسازند کلاسهای تک جنسیتی یا کلاسهای فوق برنامه تک جنسیتی تشکیل دهند به شرطی که هدف از آنها دستیابی به مقصود آموزشی باشد.(7)
این مقررات دو "هدف مهم" را برای مدارس در نظر میگیرند: 1) تقویت فضای آموزشی دانشآموزان برای دستیابی به اهداف آموزشی از طریق ایجاد خط مشی مناسبی به منظور ایجاد فرصتهای آموزشی متنوع، یا 2) بر طرف کردن نیازهای آموزشی مشخص و خاص دانش آموزان. (8)
در هر دو مورد، مقررات باید به گونهای باشند که کلاس یا فعالیت فوق برنامه تک جنسیتی به دستیابی دانشآموزان به اهداف آموزشی خود کمک کنند.(9) زمانی که یک کلاس تک جنسیتی برگزار میشود، کلاس مشابهی در مورد همان موضوع نیز باید برای همه برگزار شود.(10) طبق مقررات مدارس باید حداقل هر دو سال یک بار کلاسهای تک جنسیتی را ارزیابی کنند و مطابقت آنها با مقررات آموزشی را بسنجند. (11)
به ویژه، مدارس از طریق این ارزیابیها قادر خواهند بود 1) ارتباط بین کلاس یا فعالیت فوق برنامه تک جنسیتی و موفقیت دانشآموزان در یک موضوع خاص را مشخص کرده و 2) مشخص کنند کلاسها یا فعالیتهای فوق برنامه تک جنسیتی براساس دلایل مشخص هستند و تنها بر کلیگرایی در مورد استعدادها، ظرفیتها یا انتخابهای جنسهای متفاوت تکیه ندارند.(12)
تاریخچة مختصر 2-2
تیتر 9 و آموزش تک جنسیتی
مقررات جدید علاوه بر اجازه تشکیل کلاسها یا فعالیتهای فوق برنامه تک جنسیتی، اجازة تشکیل مدارس دولتی غیرحرفهای تک جنسیتی را نیز میدهند.
طبق مقررات قبلی، بخشهای آموزشی تنها زمانی میتوانستند مجوز ایجاد مدرسه تک جنسیتی غیرحرفهای را صادر کنند که یک مدرسه تک جنسیتی غیرحرفهای دیگر نیز برای جنس دیگر در آن ناحیه ایجاد میشد. طبق مقررات جدید، مدارس دولتی غیرحرفهای تک جنسیتی زمانی میتوانند ایجاد شوند که ظرفیت مساوی برای دانش آموزان جنس دیگر در آن ناحیه وجود داشته باشد. این ظرفیت میتواند در یک مدرسه تک جنسیتی دیگر یا در یک مدرسه، مختلط وجود داشته باشد.(13) طبق مقررات جدید، مدارس نمونه دولتی تک جنسیتی از ایجاد ظرفیت مساوی برای دانشآموزان جنس دیگر معاف شدند.(14) نکته اصلی مقررات جدید، طبیعت داوطلبانه بودن این برنامههاست.
مدارس مجبور به برگزاری برنامههای تک جنسیتی نیستند، و در صورت برگزاری این برنامهها، شرکت دانشآموزان باید کاملاً داوطلبانه باشد.(15) به عبارت دیگر، این برنامهها گزینة جدیدی را برای مدارس و والدین فراهم میکنند. همان طور که در بخش بعد خواهیم دید، این گزینه تاکنون در بسایری از جوامع معمول بوده است.
تاثیرگذاری
اگر چه آموزش تک جنسیتی تنها در صد کمی از فرصتهای آموزش عمومی را به خود اختصاص داده است، اما تعداد برنامههای تک جنسیتی در سالهای اخیر افزایش پیدا کرده است. نیویورک تایمز گزارش داد در سال 1995 تنها سه برنامه آموزش عمومی تک جنسیتی وجود داشت.(16) این تعداد در سال 2006 که قوانین جدید تصویب شدند به 200 رسیده بود.(17) آمار جدید که مربوط به سال تحصیلی 2009-2008 است، نشان میدهد حداقل 442 مدرسه دولتی فرصتهای آموزشی تک جنسیتی ایجاد کردهاند.() انتظار میرود این روند ادامه یابد. واضح است که والدین و آموزگاران خواهان چنین محیط آموزشی هستند.
فهرست مطالب
مقدمه
آموزش تک جنسیتی
تاریخچه مختصر
انتقاد
چرا آموزش تک جنسیتی
تاثیر بر عزت نفس
تاثیر بر رفتارهای کلیشه ای جنسیتی
تفاوت های بیولوژیک
تاثیر بر کلاس درس
منابع
پرداخت آنلاین و دانلود
پاورپوینت ایمنی ساختمان و بالابرها
جنسیتی ,تک ,مقررات ,مدارس ,آموزشی ,آموزش ,تک جنسیتی ,برنامههای تک ,برنامه تک ,فوق برنامه ,طبق مقررات ,مدارس دولتی غیرحرفهای ,مقررات جدید، مدارس ,تحقیق تفکیک جنسیتی ,مدارس نمونه دولتی
درباره این سایت